Charcoal Amy.

Jag stod i valet och kvalet mellan att göra en olive-taupe/grön eller grå/lila sminkning idag. Men även idag blev jag inspirerad av vädret och valde att sminka mig i grått och lila.



Paint Bare Canvas ligger över hela locket och upp till brynet som bas. Därefter applicerade jag favoriten Amy över hela locket. Den asfaltsgrå skimmerskuggan Charcoal från NYX suddades in i globlinjen och en bit upp på brynbenet. En annan skimmerskugga från NYX, Pearl, ligger som highlighter under brynet. Sist duttade jag den enormt skimriga Apricot från MUC i ögonvrån och upp längs med näsryggen. Jag ville ha en varm skugga för att bryta av de tre andra skuggorna.
Brynen är ifyllda med en brun skugga från Viva la Diva, den svarta eyelinern är från Lumene och mascaran är från Yves Rocher.







Mineralfoundation från MAD, concealern är Select Cover-up från MAC, rouget är Rosewood från Maybelline och läpparna är marinerade i läppcerat. De är så torra att jag blir tokig!! Inget löspuder dock; dels för att jag glömde och dels för att jag inte vill se helt matt ut idag. Pudrig finish = allt fnas framhävs + jag ser gammal ut.



Kommentarer
Postat av: Emma P

Riktigt snyggt. Vilken fin vinge du har gjort...

2011-02-13 @ 21:13:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tackar! Det är enklare att få till en bra vinge med en eyeliner i modell tuschpenna, tycker jag.

2011-02-14 @ 01:13:26
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0