Banana Kimchi.

Ansiktsbilder idag! Min hud har lugnat ner sig så jag vågar visa helheten idag.



På en bas av ELF's mineralprimer applicerade jag först Banana Moche (Fyrinnae) på inre tredjedelen av ögonlocket. Därintill i mitten ligger Kimchi (Fyrinnae) och sist applicerade jag Penny, en lös Ultra Pearl Mania-skugga från NYX längst ut med en fluffig borste. Sen blendade jag upp Penny en bit på brynbenet och från inre delen av ögat blendade jag Banana Moche längs med brynbenet och sammanförde den med Penny.
Som highlighter använde jag faktiskt en concealer; Sunlight från Everyday Minerals. Det är en ljusgul concealer som jag tycker är lite bisarr.





Den väldigt slarvigt målade mascaran är Define-a-lash volume från Maybelline och brynen är ifyllda med penna från Rimmel och en matt brun skugga från Viva la Diva. Ingen eyeliner!



Eftersom jag inte var så torr idag vågade jag använda mineralfoundation, vilken är från MAD Minerals. På kinderna, hakan och på näsryggen har jag borstat på bronzern(!!) Beach Babe från Pure Luxe. Läpparna är nersmetade med vaselin.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Jättefin sminkning, verkligen härliga färger...

2011-02-06 @ 22:36:57
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack!

2011-02-07 @ 16:26:11
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0