Black Bean Turquoise

Hej igen. Min mun har deformerats av munsår och sprickor så därför har jag inte varit särskilt tänd på att fota mig de senaste veckorna. Det är samma visa varje år när temperaturen sjunker.
Idag tänker jag i alla fall bjuda på ögon. Dagens smink är lagd på en svart bas, något som är helt nytt för mig. Och jag älskar det! Svart bas ska jag absolut fortsätta experimentera med.



Först grundade jag med en primer från ELF och ovanpå den smetade jag på Black Bean, en svart jumbopenna från NYX. På inre delen av locket lade jag Memory, en kall guldskugga från Tikei. På yttre delen ligger Turquoise, en lös skugga från NYX. Turquoise är förpackad i en försmädlig burk som är omöjlig att hantera. På brynbenet duttade jag på lite av vackra Anemone från Fyrinnae, men det syns knappast på bilderna. Eyelinern längs med övre fransraden är från Lumene Youth Code och kajalen längs med undre fransraden är en turkos penna från Viva la Diva. Ögonbrynen är ifyllda med en matt brun skugga som också är från Viva la Diva. Doll Eye Mascara från NYX.




Kommentarer
Postat av: sminkjante

Snygga färger. Svart bas är verkligen bra, det blir sådant djup i färgerna.

2010-11-01 @ 12:52:29
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Isabell

Ja, visst blir det! Jag föreställer mig att det kan bli ännu coolare med lite skirare skuggor. Eller skuggor som är duochrome. Oh!

2010-11-01 @ 16:30:14
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: Emma P

Supersnyggt verkligen! Har tänkt skriva det massa gånger, men inte kommit mig för:)

2010-11-25 @ 22:18:28
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0