Rose Mallow.

Vissa dagar känner man sig inte på topp av någon anledning. En uppmuntrande komplimang eller att få några extra välvilliga leenden kan då vara på sin plats. Dessa dagar då mitt självförtroende inte är vad det brukar vara slänger jag på en vad jag kallar klassisk "sötsminkning".
Sötsminkning för mig innebär eyeliner, rouge och läppstift. När jag sminkar mig så brukar jag ofta få komplimanger som "Vad fin du är idag!" och liknande. Både flickor och pojkar verkar vara extra måna om att serva en också.
Tänk att lite smink, och i förlängningen ens utseende kan ha en sådan stor inverkan på folks bemötande. Det tycker jag är väldigt intressant.



Nåväl, att vara beroende av att vara "söt" i andras ögon är inte särskilt intressant. Folk beter sig som dom gör och så kul är det inte att gå omkring och se söt ut varje dag. Variation förnöjer. Ögonsmink gäckar min fantasi och min kreativitet mest så därför leker jag oftast med det området. Smink ska vara kul!
Idag provade jag att köra på ett löst rouge från Everyday Minerals "Salon Fun". Jag tycker att de är knepiga att handskas med dessa lösa rouger, de blir alltid så ojämna för mig. Dagens försök var heller inget undantag... Läppstiftet heter "Rose Mallow" och är från Isadora. Det är ett väldigt mjukt och skönt stift i en dov rosa ton.
Trevlig fredag på er alla!

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Du är jättefin i den "söta looken". Jag håller med dig om att smink ska vara roligt.

2010-03-05 @ 18:12:07
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Isabell

Tack, och vad kul att du håller med :)

2010-03-05 @ 18:57:36
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0