Silver och rosa.

Idag har jag en lugn pluggdag hemma. Jag hade egentligen ingen plan att sminka mig förrän ikväll då jag ska ha vinkväll med tjejerna! Åh, det kommer bli så mysigt.
Men plötsligt damp det ner två paket på golvet; ett paket med en kursbok och ett paket med en foundation från Tikei. Det började genast klia i fingrarna och jag var tvungen att prova den omgående. Förstaintrycket av denna foundation är positiv, men jag ska väl se till att ge den en utförlig recension senare. När jag väl hade lagt basen tänkte jag att äh, då kan jag väl sminka resten också.



Hud:
Tikei Mineral Foundation "P1"
Everyday Minerals Concealer "Sunlight"
Isadoras löspuder
FACE Sthlm Rouge "Friendly"

Ögon:
NYX Jumbo Eyeshadow Pencil "Milk"
MUS Cybershadow "Silver"
NYX Ultra Pearl Mania "Sky Pink"
Pure Luxe "Divine"
Rimmels ögonbrynspenna "Hazel"
NYX Doll Eye Mascara

Läppar:
FACE Sthlm Pot Gloss "Alert"



Silver är en färg som jag bara gillar i kombination med en annan färg, typ blå, grön, lila eller som i den kombinationen jag sportar idag, silver och rosa.
NYX vita jumbopenna som bas. Den är himla klistrig och fin. Den kan eventuellt vara den bästa ögonskuggsbasen jag har provat hittills! NYX vita jumbopenna rekommenderas alltså. Jag har den svarta här hemma också, men den är på tok för oljig för att funka som bas för mig. Resten ser man ju hur jag har lagt. Silver innerst och rosa ytterst, sen fick en pärlfärgad skimmer skugga fick vara highlighter. Det var allt. En simpel sminkning.


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Det här var riktigt, riktigt vackert!

2010-03-04 @ 18:49:47
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Isabell

Tack!!

2010-03-04 @ 18:55:55
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0