Shopping spree.

Efter Sminkans inlägg om Everyday Minerals blev jag inspirerad av plocka fram den enda skuggan jag har därifrån och hitta på något kul.



Det blev en ganska jordig historia. Jag är inte särskilt missnöjd med den här sminkningen heller. Who knew?
Shopping spree heter som sagt den skuggan jag har från EM. Jag tycker det är så svårt att beskriva färger men enligt deras hemsida är den en "deep plum pearlescent shade with emerald green sparkles". Nja, den är plommonfärgad och blir rostig om man blendar den. Mycket trevlig skugga är det i vilket fall. Pigmenterad som faen och lätt att arbeta med. Rekommenderas!



Som bas använde jag för ovanlighetens skull först en primer från Lumene och sedan en krämhighlighter från MUS i färgen Platina, som är en klistrig och fin bas för skuggor. Dock krävs det en primer under för på mig creasar den sig på två sekunder annars.
Desert en brunbronsig med väldigt mycket skimmer från MUC på hela ögonlocket, Shopping spree i globlinjen och Jessy Black, en svart skimmerskugga från MUC i yttre V:et. Sen tror jag att jag peta in lite Polar Bear från Fyrinnae i inre ögonvrån. Det kan vara Half-elf Hottie, jag minns inte. Marshmallow Puffs från Fyrinnae under brynet. Kajal, brynskugga och mascara.



Soft Touch från EM och Center Stage från Fyrinnae på kinderna. Läpparna fick bara försvarets hudsalva.


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Riktigt snyggt! Shopping Spree är en skugga jag verkligen gillar från EdM. Den är bra!

2010-03-25 @ 18:55:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tusen tack! Ja, visst är den trevlig!

2010-03-25 @ 21:45:38
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Väldigt fint. Nu måste jag springa och se om jag har Shpping spree. Den kan ju kommit med i förra EM leveransen.

2010-03-26 @ 09:36:09
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Isabell

Do it! Och visa upp om du hittar den :)

2010-03-27 @ 10:57:38
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0