Rosa och svart.

Hej hej. Jag gör allt förutom att tentaplugga idag.
Den här sminkningen är likadan den lila festsminkningen jag gjorde häromdagen, fast här med rosa istället. Medan jag blev nöjd med den lila festmejken blev jag besviken på den här... Den är ojämn och det svarta området längst ut skulle ha tonats mer. Som tur är syns det inte så mycket i verkligheten.



På en bas av NYX vita jumbopenna la jag en svart skugga längst ut. Sen packade jag på med Female, en cerise skugga från MUC, över det svarta området och mittenpartiet av ögonlocket. Längst in duttades Rapunzel Had Extensions, en ljust rosa med guldskimmer från Fyrinnae. Min mor älskar namnet på den skuggan ;)
För att prova något nytt tog jag en smal eyelinerpensel och guckade runt med den i NYX svarta jumbopenna och målade sen en linje med penseln längs övre franraden. Det funkade bra! Under ögat skuggade jag med en lila skugga från Viva La Diva. Mascara och brynskugga, klart!

Här ser ni hur ojämnt det blev...



Salon Fun, ett rouge från Everyday minerals på kinderna och ett rosa läppglans från NYX på läpparna. Jag tror det heter Ice Princess.

  

Vi får gäster ikväll! Det ska spelas TV-spel så jag tänkte att det var passande med min Pac Man-tröja.!
 

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Jag tycker det var jättesnyggt!

2010-03-20 @ 19:30:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack :)

2010-03-21 @ 11:00:40
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0