Postapokalyptiskt.

Idag kände jag mig postapokalyptisk! Alltså, jag hade konceptet "efter katastrofen" på huvudet och tänkte att jag kanske kunde göra en temasminkning på det. Jag stod och stirrade på mina ögonskuggsburkar en stund och bestämde mig för att ta skuggor med namn som jag associerar till postapokalyps. Valet föll på tre skuggor: Atomic Afterglow från Fyrinnae för att namnet får mig att tänka på det "glow" som kan infinna sig efter kärnvapenskatastrof (strålning rentav), Robot Takeover som också är från Fyrinnae för att det får mig att tänka på framtidsvisionen i Terminator och Brown Smoke från MUC för att ja... det lär väl vara en massa rök efter katastrofen, brun sådan, eller?



Alla skuggor ligger på en bas av NYX vita jumbopenna. Atomic Afterglow på inre halvan, sedan la jag Brown Smoke i globlinjen och suddade den något. På det tomma fältet på yttre delen av ögonlocket tryckte jag fast Robot Takeover. Det är en såndär knepig glitter/skimmerskugga som har en svart bas, om man försöker sudda den försvinner allt skimmer och glitter och det som blir kvar är bara gråsvart. Man måste alltså trycka fast den.
Svart kajal längs övre fransraden och en blå penna från NYX på undre raden. Ingen highlighter för att jag glömde i vanlig ordning det.





NYX Round Lipgloss i färgen Honey på läpparna och Wet'nWild Mega Glo Illuminating Powder på kinderna.
Det var allt!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Fint, jag gillar din postapokalyptiska look:)

2010-03-08 @ 15:58:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack, jag är inte helt missnöjd heller. Synd bara att skimret inte syns på bilderna...

2010-03-08 @ 18:07:18
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Fint. Inspiration, eller hur man nu ska säga, kan komma från de mest oväntade håll.

2010-03-09 @ 12:36:33
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0