Java.

Eh ja, ikväll ska vi på födelsedagskalas och min plan var att mitt hår ska vara lockigt för att göra det lite extra festligt. Alltså springer jag runt med hårspolar nu. Därför har jag hårspolar på bilderna.
Det här är bara en snabb sminkning som jag slängde ihop för att jag ville prova Java, en skugga från Tikei som följde med foundationen som jag fick nu i veckan. Java är en mellanbrun skugga med guldskimmer. En trevlig och förhoppningsvis mångfacetterad skugga.



Sound, en klargrön skugga från FACE i ögonvrån och Java på de två yttre tredjedelarna av ögonlocket. Lite Half-elf hottie, en curryfärgad skugga från Fyrinnae ovanför och utmed de andra två skuggorna. En brun kajalpenna från Lancome längs fransraden. Brynskugga, mascara - klart!



Kinderna pryds av Passion, ett rouge från MUS. Och som sagt, hårspolar.
Förresten är jag nästan helt säker på att det kalla vinterljuset och att jag inte använder blixt när jag fotar får mig att se spöklikt blek ut. Inte för att jag har så mycket mer pigment i verkligheten, men det var bara en sak som slog mig nu.

Med lite tur slänger jag upp en festsminkning lite senare. Annars, trevlig lördag på er alla!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Oh, så sött! Jag gillade hårspolarna, fick mig att minnas min mamma på 70-talet. Hon hade så när hon gick hemma, med sjalett över. Mysigt!

2010-03-06 @ 18:04:11
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Ja, det är ju en klassiker! :D

2010-03-07 @ 12:11:17
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Fint det här. Kul att du provade Java:)

2010-03-08 @ 13:00:54
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0