Brun rök och rött glitter.

Jag har varit frånvarande de senaste dagarna. Helgen var hård så jag var för trött för att sminka mig. I söndags natt sov jag kanske två timmar så jag var för trött för att sminka mig i måndags.
Igår morse ringde pappa och sa att mamma hade åkt in med ambulans halv tre på natten. Hela familjen var och hälsade på henne igår och då var hon ganska pigg och pratglad. Jag är usel på medicinska termer, men oroväckande är att hon inte får tillräckligt med syre i blodet(?). Vi får se hur det går, jag vågar i vilket fall inte tänka negativt. Hur som helst orkade jag inte sminka mig igår i alla fall!

Idag tänkte jag däremot att det var dags för lite färg.



NYX vita jumbopenna som bas, som vanligt. Ovanpå den la jag Brown Smoke från MUC på hela ögonlocket och suddade, suddade, suddade. Ovanför Brown Smoke, längs brynbenet blendade jag in Tropical från NYX och sist la jag en massa Russet Foil från MAD över hela kalaset. Kajal längs övre fransraden, mascara och brynskugga - klart! Helt okej.

 



Sen fick jag för mig att jag skulle ha lite galnare läppar och målade dem med läppstiftet Rose från NYX och läppglanset Apricot, också från NYX. Nu är dom grällt korallrosa!



Kinderna fick iklädas Lush, ett rouge från MUS.



Nu får ni se lite av våra hemska tapeter och sängkläder också. Håll till godo!


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Hoppas verkligen det ordnar upp sig för din mamma.



Jag tycker färgen på läpparna är grymt snygg.

2010-03-25 @ 13:49:29
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Isabell

Tack, det är som tur är på bättringsvägen nu :)

2010-03-25 @ 16:37:28
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0