Lush Misfit.

Jag gör ett till försök med en sminkning som är inspirerad av To the Beach. I förra sminkningen använde jag gröna Chance från MAD på inre delen av ögonlocket, men idag använde jag istället Misfit som är en chartreuse skugga från Pure Luxe. Misfit är ursnygg! Rekommenderas!



Idag använder jag Lumenes primer som bas för skuggorna. På inre delen av locket applicerades Misfit och ovanför den upp till ögonbrynet la jag ljusgröna Apple från MUC. På yttre delen packade jag på med Lush, ett rouge från MUS som visade sig bli typ neonorange! Yikes, tänkte jag och försökte dämpa den genom att lägga Apricot från MUC över Lush. Det funkade. På brynbenet ovanför Lush skuggade jag in lite av Melty från Fyrinnae och precis under brynet fick Nijiro, också från Fyrinnae, tjäna som highlighter.
Eyelinern är en ny från Lumenes nya "unga" sminkserie. Den suger. Jag kan *inte* måla en jämn och fin linje med den hur försiktig jag än är. Dessutom sitter den inte särskilt bra. Ett riktigt nedköp med andra ord. Mascaran är Lash Blast från Covergirl.



Kinderna pryds av Mega Glo Illuminating Powder från Wet'n'Wild och läpparna är målade med Volume Shine Ultra Glossy i färgen Mandrarina från Nivea Beauté.
Trevlig torsdag på er! Jag ska spendera denna soliga dag i en park med en väldigt kär vän. Mys!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Väldigt väldigt snyggt! Känns som om denna blev lite färgstarkare...

2010-06-18 @ 17:42:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack! Ja, visst blev den. Jag var mer nöjd med den här tolkningen!

2010-06-19 @ 10:00:24
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0