Blå torsdag.

Idag var jag på blått humör.



Jag började med att lägga en stiftskugga från Sinful Colors som bas, sedan MUC "Lost" på två tredjedelar av locket och Fyrrinae "Blue Whale" i yttre ögonvrån. Sedan tog jag NYX "Sweet Lagoon" och applicerade den från inre ögonvrån och suddade in den i de andra två skuggorna på brynbenen. Den ligger alltså längs med brynbenet. Jag skippade highlighter.




Både Lost och Blue Whale är "varma" blåa nyanser och på något sätt får de mig att se ännu blekare ut än jag redan är. Det hade jag inget emot!



Utöver skuggorna är läpparna målade i NYX Diamond Lipstick "Satin". Inget rouge för att jag ville se så pigmentlös ut som möjligt idag!

Kommentarer
Postat av: Emma P

En toppenfin sminkning att inviga bloggen med! blått är alltid fint och så känns det liksom lite extra:)

2010-02-22 @ 18:09:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Vad kul att du tycker det :D Jo, blått är en färg som jag var lite rädd för förut, men som jag nu älskar!

2010-02-23 @ 16:42:22
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0