NYX Super Skinny Eye Marker

Super Skinny Eye Marker från NYX är en flytande eyeliner i pennform. Tuschpenna, med filtspets alltså.
Den finns i två varianter; en med tunn filtspets som ska ge en tunn och precis linje (den jag recenserar nu) och en tjockisvariant som heter Super Fat Eye Marker som har en tjockare filtspets som ska ge en tjockare och mer dramatisk linje. För mig var det mer logiskt att köpa den med tunn spets eftersom jag då själv kan välja ifall jag vill ha en tunn eller en tjock linje.
Filtspetsen ger som utlovat en precis och skarp linje, och jag kan lätt göra vilka kråksparkar och vingar jag vill med den. Den här typen av eyeliner kräver en stadig hand och kan därför vara lite knepig att manövrera i början. Det tyckte jag i vilket fall.
Hållbarheten är godkänd; den håller sig en hel dag så länge den inte blir provocerad av fukt eller flott. Nedan är två swatcher av eyelinern. På första bilden har jag bara ritat två streck på min arm. Den andra bilden är de två strecken efter att jag har sköljt armen med ljummet vatten och torkat av försiktigt med papper.



Den klarade det testet bra! Dock klarade eyelinern inte snöstormen som var idag, för när jag kom hem såg mitt öga ut såhär.



Jag är inte imponerad.

Så länge du inte ska bege dig ut i snöstorm, spöregn utan paraply eller bada med den NYX's Super Skinny Eye Marker är den en bra eyeliner. Jag har den i färgen "Jet Black".
Super Skinny Eye Marker får betyget 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0