Åhléns foundationborste.



Eftersom jag ar börjat botaniserat bland flytande foundations kände jag ett stark behov av en foundationpensel. Anledningen till att jag bestämde mig för att använda en pensel till att applicera foundation och in en svamp eller mina fingrar är A) För att det är mer hygieniskt. En pensel suger inte åt sig lika mycket av produkten och är därmed lättare att tvätta ren, vilket är något jag gör efter varje användning. B) För att det blir mer ekonomiskt än en svamp, för att den inte suger åt sig lika mycket foundation. Fingrar kan jag fortfarande använda ibland ifall jag är lat, stressad eller har glömt att tvätta min pensel (bu!).
Jag hade satsat på att köpa Ecotools foundationpensel för att den verkade billig och bra, men den fanns inte på Åhléns City när jag väl var i stan och jag ville inte punga ut 400 spänn på en pensel från MAC eller MUS. Därför blev jag glad när jag såg Åhléns egna variant, som jag tänker anta att den inte skiljer sig särskilt mycket från Ecotools pensel. Båda är syntetiska liksom och ser hyffsat lika ut, hur mycket kan de skilja sig då?

Jag har provat den här penseln i ca två veckor nu med tre olika foundations och jag tycker att den har klarat sig bra. Den är jättemjuk och jag gillar att den är syntetisk. Den tar upp så mycket foundation som jag vill att den ska ta upp; alltså den suger inte åt sig av produkten. Möjligtvis kunde den vara lite större så att den täcker större områden med ett svep. Den har inte fällt ett enda hår sen jag börjat använda den. Den kan lämna "spår" (sträck/fåror - vad fasen säger man? "streaks") i ens foundation, men ser man till att blenda och jobba in sin foundation i huden blir resultatet alldeles utmärkt.
De senaste två dagarna har jag märkt att den har börjat spreta och att penseln har blivit "fluffigare". Det är dock ingen som påverkar resultatet av appliceringen.

Överlag gillar jag den här penseln. Den är billig; kostar 99 kr på Åhléns, känns skön på huden och gör ett bra jobb med att applicera ens foundation jämnt.
Åhléns foundationpensel får 4/5.

Kommentarer
Postat av: Honi

Jag kör med stipplingborste till foundation, så mycket mer hygieniskt :)

2010-12-17 @ 16:21:45
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Isabell

Ah, någon dag ska jag införskaffa mig en skunkborste jag med. De verkar ju vara det ultimata foundationverktyget!

Tycker du att skunkborstar är mer hygienska än "vanliga" foundationpenslar?

2010-12-17 @ 16:28:07
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0