Rosa rosa rosa.

Dagens rosa skapelse är inspirerad av en sminkning underbara Goldfrapp har i denna video. Jag märkte dock när jag kollade tillbaka i arkivet att den här mejken är mer eller mindre identisk två andra. Det hade jag ingen tanke på. Damn.
En annan sak; när jag tittade på bilderna jag hade tagit högg det till i mellangärdet. Jag blev nämligen rädd för några av bilderna på mig själv! Mycket bisarrt, men det är något med blicken som är så omåttligt skarp...





ELF's primer på hela ögonlocket upp till brynbenet. Sedan applicerade jag Female från MUC på hela ögonlocket. I globlinjen, på brynbenet och en bit utåt lade jag Twinkle twinkle little bat från Fyrinnae. För att göra looken lite mer intressant lade jag Smug från Pure Luxe i ögonvrån och sedan upp längs brynbenet för att ge Twinkle... en mer duochrome finish. Smug är en rolig skugga! För sig själv är den inte något särskilt, men den är effektfull att lägga över andra skuggor för att ge dem en mer dynamisk nyans. Den funkar över alla sorters rosa och lila, men också över brunt, blått och säkert teal.
Till sist highlightade jag under brynen med Nijiro från Fyrinnae. Min favoritbrynpenna från Rimmel och Lahblast från Covergirl. Ett försök till en jämn och minimal linje längs övre fransraden och lite brun kajal under ögat.



En blandning mellan Fig och Paris från NYX på läpparna och Friendly från FACE Sthlm på kinderna.



Det var roligt att göra den här sminkningen! Hoppas inte att ni blir lika rädd som jag av mina ögon...

Kommentarer
Postat av: Emma P

Nope, jag blev inte rädd. Jag tycker du är jättefin och sminkningen också. Och klart att man måste får göra sminkningar som liknar varandra, hu vad svårt det skulle bli annars...

2010-08-19 @ 12:10:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack! Vilken tur ;) Nog är det lätt hänt nu när jag har samlat på mig så många fina rosa skuggor. Alla måste visas upp också!

2010-08-19 @ 13:41:41
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härligt med den rosa! Tycker det var fint och blev inte ett dugg rädd!

2010-08-19 @ 20:40:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack! Vilken tur :D

2010-08-21 @ 12:28:35
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0