Isabell rekommenderar

Voodoo Beauty!



Voodoo Beauty är ett sympatiskt och veganvänligt mineralmärke från USA som säljer sina produkter både på eBay och på deras hemsida till helt okej priser. En skugga går på 5.95 dollar (ca 42 kr) och en fullsize foundation kostar 15 dollar (ca 106 kr). Överkomligt, men det finns säkert billigare mineralmärken.
Jag har provat deras concealer, foundation, concealerpensel och creasepensel. Det första jag beställde hem från VB var de två penslarna, som jag var mycket nöjd med. Sedan blev jag desperat efter en ny concealer så jag klickade hem en sample av deras och slängde spontant ner en sample av deras ljusaste foundation och samples av två rouger.
Concealern är grym! Täcker alldeles utmärkt, sitter som den ska och är lätt att blenda. Samma egenskaper gäller för deras foundation också. Och den ljusaste tonen (Light) är perfekt för mig!
De två rougerna är av lika bra kvalité; mycket pigmenterade. Såpass pigmenterade att de bör appliceras med lätt hand. De färgerna jag vade var Nectar, persikotonad med lyster och Afterglow, rosig med terrakottaundertoner och skimmer.


Jag kommer beställa en fullsize av både deras foundation och concealer. Det är så roligt att hitta nya små märken som har riktigt bra prylar! Jag gillar att de är veganvänliga och deras kundtjänst är mycket trevlig.
Om man knappar in koden XOXOVB vid beställning får man 20% rabatt!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Åh vad spännande! jag älskar nya små märken med mineralfoundation, det är så kul att testa!

2010-08-18 @ 09:48:40
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Eller inte just bara foundation, mineralmärken menade jag ju egentligen. fast mkt ofta är det just foundation jag handlar:)

2010-08-18 @ 09:49:17
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Haha ja, eller hur! Jag ska se till att testa någon av deras skuggor och "all over glow" också.

2010-08-18 @ 11:20:43
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0