Mystic Dragonskin

"The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel."
- Ur Neuromancer av William Gibson.
Det var en association som slog mig när jag tittade ut genom fönstret igår. Ett dötrist väder som fick avspeglas lite i det smink jag bar. Sminket fick vara grönt och mossigt, ungefär likt en vårgrönska som av det tråkiga aprilvädret fått ett grått hölje över sig, föreställde jag mig. Sen om jag lyckades förverkliga min vision är en annan historia.



På en bas av NYX vita jumbopenna applicerade jag Mystic från MUC på inre halvan av ögonlocket. Den olivgröna(?) Dragonskin från Fyrinnae på yttre delen och suddades upp en bit på brynbenet. För att få lite mer djup suddade jag in ytterst lite av MUC's kolsvarta skugga i globlinjen. Sen var det bara bryn, fransar och eyeliner kvar.

Eftersom det var kasst ljus blev bilderna inte särskilt bra. Sen att jag hade en fånig min på precis alla bilder jag tog kan jag ju inte skylla på ljus eller kamera. Jag skyller det på snöregnet.



Ingenting på läpparna men rouget Passion från MUC på kinderna.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Jättefint! Du har alltid så vackra skuggor och kombinationer... Gillar du MUCs rouge? Jag har bara ett och tyckte det var lite för varmt...

2010-04-22 @ 14:37:39
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack, snälla söta du! Jag har faktiskt inte provat ett enda rouge från MUC än. Jag tycker att de färger de har är ganska intetsägande, med undantag för den aprikosa Maggie kanske. För tillfället sneglar jag mer på Fyrinnaes rouge... Vilket rouge är det du har från MUC?



Förresten, jag gjorde en rip-off av din sminkning med svarta och glittriga ögonlock och rosa kinder häromdagen. Den fick mig att se helt orange ut! Så det ville jag inte visa upp ;D

2010-04-22 @ 15:06:29
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Mycket fint! Tycker det blev helt ljuvligt! Sen är ju citatet klockrent när man tänker på hur vädret var, definitivt. Suverän bok dessutom!

2010-04-22 @ 18:01:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack :D Ja visst är boken bra! Har inte läst den på flera år, kanske dags att plocka fram den igen.

2010-04-22 @ 18:06:47
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: Emma P

Sorry att jag var så seg med att svara. Visste inte vad färgen hette och har inte haft energi att kolla. Cassie är det jag har hur som helst, och som sagt, den är ingen jättehit. De ar lite trista färger, håller helt med dig där.

2010-05-05 @ 14:21:56
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0