Om hudvård.

Som sminkjunkie är man ju givetvis intresserad av hudvård också, eller? I mitt fall stämmer det inte. Visst, jag försöker ta hand om min hud på bästa möjliga sätt, och jag måste vara mån om den eftersom den är så oerhört känslig av sig. Om min hud inte gillar en produkt så förklarar den krig med rodnad, utslag och flagning. Eftersom den är såpass känslig och obalanserad så har jag provat en bra bunt olika hudvårdsprodukter genom åren för att hålla den lugn. Förut tyckte jag att det var kul att prova nya saker, men nu håller jag fast vid en produkt om den funkar. Så länge min hud är i lugn ser jag ingen anledning att prova något nytt.
Syftet med det här inlägget var att rakt upp och ner rada upp vilka produkter jag använder nu. Som referens har jag som sagt var känslig hud med allt vad det innebär, som också blir oljig efter en timme, hur jag än gör.

Rengöring


ACOs rengöringslotion, jag har den oparfymerade. Den är billig, mild, torkar inte ut och är bra på att ta bort allt smink, inklusive ögonsminket alltså.

Ansiktsvatten



Apolivas ansiktsvatten. Jag vet inte om den är så vårdande, men den irriterar inte min hud i alla fall. Vanligtvis kör jag på ACOs oparfymerade ansiktsvatten som jag är väldigt nöjd med. Jag kommer sannolikt gå tillbaka till den efter den här flaskan tar slut.

Dagkräm



Culture BIO Awakening Cream. En ekologisk dagkräm som finns att beställa på Yves Rocher. Den är så himla bra! Den återfuktar och lugnar min hud. Trots att den är parfymerad har jag inte reagerat på den heller. Min hud slurpar i sig den på två sekunder och verkar säga tack! Mycket trevlig hudkräm, som dessvärre inte har funnits på lagret ett bra tag nu. Populär, antar jag.

Nattkräm



Till natten alternerar jag mellan jojobaolja och en ekologisk nattkräm av samma märke som dagkrämen och alltså även den från Yves Rocher.

Utöver det här brukar jag lägga en aspirinmask med honung eller yoghurt ungefär en gång i veckan. Mer pyssel än så orkar jag inte lägga ner på min hud. Men helt illa är det väl inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0