NYX Round Lipstick swatches.

För någon vecka sen fick jag hem tre stycken läppstift från NYX. Jag tänkte bara rakt av swatcha dem för er.

Paris

En kall och ganska "mjölkig" rosa, en dov babyrosa typ. Krämig finish utan skimmer.





Fig

En krämig och rosatonad korall. Tyvärr ser Fig ut att vara mer rosa än korall på bilden. Himla fint är det i alla fall! En mycket trevlig sommarnyans!





Watermelon

Frost!!! Ja, Watermelon är en väldigt frostig korall med, enligt mig, lite brons i sig. Det kanske är frosten som gör att det ser bronsigt ut. Ganska svårburet tycker jag, men det funkar om man biter av och lägger ett skimrigt rosa eller aprikos gloss över. Det är säkert snyggt på folk som inte är lika bleka som jag, skulle jag tro.





Paris och Fig är jag mycket förtjust i men Watermelon är jag som sagt lite skeptisk till. Jag tycker att dessa läppstift är helt okej, de är krämiga och har fin pigmentering men de har inte särskilt lång hållbarhet (en-två timmar) och är lite uttorkande. Det är roligt att det finns ett sådant stort utbud av nyanser men jag saknar ändå några skirare och skimrigare (utan att vara frostiga) nyanser.
Jag beställer mina NYX-läppisar snorbilligt från eBay!

Kommentarer
Postat av: Emma P

jag håller helt med dig här, de två första var fina, det tredje känns lite mer tveksamt. men kan kanske funka till sommaren iofs... fina bilder på dig hur som helst:)

2010-06-13 @ 19:58:24
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack ;) Ja, Watermelon kan eventuellt bli mer bärbart med en solbränna. Vi får se!

2010-06-13 @ 20:13:42
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0