MAD Minerals Loose Mineral Foundation.




Dags för den första recensionen!
Jag har varit trogen användare av mineralfoundation i nästan fem år nu och jag har provat ett par olika märkens foundation. Min absoluta favorit hitills är Everyday Minerals mineralfoundation i den matta formulan. Deras utbud av olika nyanser är verkligen oslagbart! Den nyansen jag har kört på är Fair, den passar min bleka hud med rosa undertoner ypperligt.
När min Everyday Minerals började sina blev jag sugen att prova en foundation från något annat märke, så jag beställde en provburk från MAD i nyansen Rosy Light. Det som slog mig när jag använde den för första gången var 1) Den är parfymerad. 2) Den är för orange för min hudton. Jag har ett pigment ungefär som jordgubbsmjölk. 3) Den dammar ordentligt. 4) Den täcker inte lika bra som Everyday Minerals foundation. Mitt förstaintryck var inte helt positivt.
Dock har den växt på mig efter att ha använt den ett par gånger till. När den väl får smälta in så blir inte färgdissonansen lika tydlig och den sitter ändå hyffsat bra. Min hud har heller inte sparkat bakut av den (än). Sen vet jag inte om jag har befogenhet att klandra MAD Minerals för att den här nyansen inte var rosa nog, det kan ju faktiskt vara jag som har abnormalt rosa hud liksom.
Min hud är dessutom ganska dålig, så jag behöver all den täckning jag kan få. Den här gav mig för lite täckning. Men så länge man vill ha en mer transparent mineralfoundation så bör den här vara till belåtenhet.
MAD Minerals Loose Mineral Foundation får betyget 2/5.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Toppenbra med en recension på denna! Minst lika bra att veta vad man inte ska köpa som att veta vad man ska köpa:)

2010-03-01 @ 23:06:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Visst är det så! Med dessa mindre märkens mineralsmink är det okej att köra trial and error, om den inte passar har man bara slösat ett par tior liksom.

2010-03-02 @ 00:38:40
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0