No7 Lifting & Firming Foundation

No7 Lifting & Firming Foundation säger sig lyfta och, eh, strama åt huden. Den innehåller också solskyddsfaktor 15 vilket känns sunt.
Täckningen skulle jag beskriva som lätt till medel och finishen är mer glansig än matt, även efter att ha låtit den sätta sig i tio minuter. Den känns återfuktande och lätt på huden. Min hud blev i glansigaste laget med denna foundation dock, så den borde passa riktiga torrisar. Dock har jag inte märkt av att min hud har reagerat med utslag och finnar av den, så den täpper inte till porerna.
Någon särskilt uppstramande eller lyftande effekt tycker jag mig inte se, men den minimerar intrycket av av mina förstorade porer något. Det uppskattar jag verkligen!
Lifting &Firming Foundation kommer i en glasflaska med pump som känns solid och lyxig.
Jag köpte den här från eBay för under hundralappen i nyansen 05 Porcelain och det är en helt okej match för min bleka hud med kalla undertoner. Lite för gul förvisso, men de flesta foundations verkar vara för gula för mig.

Summering
Denna foundation ganska lyxig för att vara ett budgetalternativ och jag föreställer mig att den är lämpad för personer med torr hud. Något som jag uppskattar med Lifting & Firming Foundation är nyansutbudet; den ljusaste nyansen är ljusare än de flesta foundations i den här prisklassen. Att vara fattig blekfis är inte det lättaste när man ska leta foundation. Den minskar intrycket av förstorade porer och att den har solskyddsfaktor 15 uppskattas.
Jag ger den 3/5. Det är en bra foundation, men inte optimal för mig som har torr kombinationshy.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Hmm, nja låter sådär. Har du testat mineralfoundation? EM har ju ett gigantisk utbud av nyanser...

2010-12-19 @ 23:30:14
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Oja, mineralfoundation är det jag har kört på de senaste 3 åren. Jag älskar verkligen mineralfoundation och kommer återgå till det så fort min hud inte är så torr längre.

Den jag har använt nu senast är från Voodoo Beauty (http://www.voodoobeauty.com/storefrontprofiles/default.aspx?sfid=148494). Deras foundation påminner om EM's "intensive formula" och är riktigt bra! :)

2010-12-20 @ 01:35:45
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0