Clarins Everlasting Foundation spf 15


Clarins Everlasting Foundation
(405 kr på Kicks) säger sig ha medium till full täckning och kunna hålla i upp 15 timmar. Jag bad om en tester av den här foundationen i ljusaste nyansen 103 Ivory och färgmatchningen var godkänd. Eventuellt var den lite för gul inte så ljus som jag vill ha min foundation (jag vill helst ha en foundation som är något ljusare än min egen hudton eftersom jag diggar den anemiska looken), men så länge jag såg till att blenda den vid käklinjen och ner mot halsen såg det bra ut.

Täckningen är medel till full och finishen är semi-matt. Inte lika matt som Maybellins foundation, men jag använder alltid puder ändå så att finishen inte är helt matt är inget jag räknar med. Den har en fräsch doft av något odefinierbart... ingen störande doft var det i vilket fall.
Jag tyckte det kändes att jag hade foundation på mig med denna fEverlasting Foundation vilket inte var helt bekvämt för mig. Efter att ha hållt mig till mineralfoundation de senaste tre åren har jag vant mig vid känslan att inte ha något på huden. Men ja, det är en vanesak.

Min hud blev glansig efter kanske en timme med denna foundation, och då hade jag ändå använt en primer innan och löspuder efteråt. Alltså föreställer jag mig att den är mer lämpad för de med torr hud.
Om jag bortser från glansigheten höll den sig trots det på plats under en hel kväll på krogen och färgade inte av sig när jag blottade ansiktet. Men 15 timmars hållbarhet ställer jag mig mycket skeptiskt till.

Förpackningen är i form av en glasflaska med pump och känns lyxig, som sig bör för 405 kronor.

Summering
Everlasting Foundation ger utmärkt täckning och en snygg finish. Men den var för tung och glansig på min torra kombinationshy. Dessutom tycker jag att påståendet att en foundation ska hålla i 15 timmar är i grövsta laget. Eller är det min hud det är fel på?
Jag ger den i vilket fall 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0