Vårigt.

Yaay, solen är tillbaka! Det fick mig att vilja göra en "bladig" sminkning. Bladig, ja alltså bladgrön och knoppigt gul.
Jag har annars inte uppdaterat särskilt flitigt de senaste dagarna. Jag gjorde i och för sig en spexig turkos festmejk i lördags, men den hann jag inte fota... Annars har jag varit ganska ointresserad av smink. Så kan det vara när signalsubstanserna inte är i balans.
Men idag så!





NYX vita jumbopenna som bas över hela locket. Sedan ville jag egentligen ha en en ljusgul/guldskugga på inre delen av ögonlocket men någon sådan skugga har jag inte (tips på en sån skugga välkomnas!) så det fick bli Taxi från MAD. På yttre delen smällde jag på rejält med bladgröna Elven Dagger från Fyrinnae. Hmm, tänkte jag då, för att det blev en väldigt skarp skarv mellan gula Taxi och bladgröna Elven Dagger. Detta avhjälptes genom att lägga Chance, en ljusare grön skimmerskugga från MAD över skarven mellan de två skuggorna. Den otroligt fina guldgröna Willow från Pure Luxe fick vara på brynbenet. Marshmallow Puffs från Fyrinnae under brynet.



En mellangrön kajal från FACE under ögat och en mörkgrön kajal från Yves Rocher på övre fransraden. Brynpenna och mascara. Klart!
Det blev väl ganska vårigt, no?



Soft Touche från EM och Center Stage från Fyrinnae på kinder och ett anonymt rosa glittergloss från Yves Rocher på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Helt underbara färger oc hen väldigt vacker makeup. Mest förtjust är jag dock i örhänget! Supersnyggt!

2010-04-06 @ 20:34:44
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack, vad glad jag blir! Ja, jag älskar dessa örhängen. Jag känner mig som en pirat i dom :D

2010-04-06 @ 21:11:33
URL: http://plutodrive.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh så härligt vårig sminkning! Underbara färger verkligen och jättefin helhet.

2010-04-08 @ 15:38:06
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tusen tack! Kul att den uppskattades :)

2010-04-09 @ 14:01:17
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0