Tikei Mineral Foundation.




Nu har jag använt den här i snart en månad och jag tycker nu mig ha en tillräckligt bra uppfattning om den för att kunna skriva en recension.
Jag beställde min foundation i tonen Peach 1 (P1), som ska vara anpassad för de med neutral hudton som går lite åt rosa. Jag blev förvånad över hur bra överensstämmer med min hudton eftersom jag tycker mig ha extremt rosa hud. Who knew. Utöver den nyansen jag använder finns det Cool (rosa undertoner), Neutral (neutral hudton som drar lite åt gult) och Warm (gula undertoner). Ganska basic färgkarta kan tyckas, men det är bra mycket bättre och "sannare" än andra märkens mineralfoundations... E.L.F., MAD Minerals, Mine Minerals, MakeUpCosmetics, bland andra. Alla deras nyanser som ska vara anpassade för rosa människor är antingen på tok för gula eller nästan grå.
Tikei's mineralfoundation har snorbra täkning, den är nästan lika täckande som EM's intensive-formula. Det passar mig utmärkt eftersom jag har ganska mycket att täcka.
Min hud har heller inte reagerat på något dåligt vis av den, trots att den är väldigt kinkig och reagerar på nästan allt.

MEN. Den flyter runt. Hur jag än gör så lägger den sig som en oljig hinna efter en knapp timme. Jag har försökt att lägga Tikei's veil först, sedan foundation och sedan veil igen men det funkar inte. Jag har även försökt att bara lägga Isadoras löspuder ovanpå, något som har räckt med EM's foundation, men nej, den flyter runt även då... Det bästa resultatet jag har fått är när jag först använde en primer från MUS, sedan foundation och Isadoras löspuder ovanpå. Men den matta finishen höll sig inte då heller, men det var inte lika illa som annars. GAH.

Den får 2/5

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag har också Tikeis foundation men i färgen N1. Dock har jag inte haft problem med att den flyter ut, fast och andra sidan har jag ganska torr hy.

2010-04-17 @ 09:40:31
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0