Sommarläppisar.

Mentalt har jag med visst vemod gått vidare till hösten. Det har i viss mån präglat vilka färger jag sminkar mig i, kanske inte vad det gäller ögonskuggor men absolut i vilka färger jag målar läpparna med. Det här är tre läppstift som är typiskt somriga tycker jag.

MAC Sweetie



MAC beskriver Sweetie som en "ultra-sweet pink", men jag vet inte... i mina ögon ser det ut att vara bärigt mellanrosa med skimmer. Väl på läpparna stämmer MACs beskrivning bättre i och för sig. Sweetie tillhör MACs lustre-formula vilket innebär att den är av skirare och mer återfuktande karaktär.




MAC See Sheer



Mac beskriver kryptiskt See Sheer "grapefruit pink". Jag tycker att det är korallfärgat rakt av. Även detta stift är av lustreformula men till skillnad från Sweetie har See Sheer inget skimmer/frost i sig. Himla smickrande på blekisar.




Yves Rocher Rouge Glossy Mango



Mango är ett mycket skirt och glansigt persiko/koralltonat stift med massor av guldskimmer. Skimmerpartiklarna är ganska stora vilket man kan tycka är obekvämt, men jag störs inte alls av det. Jag är tvärtom mycket förtjust i dessa läppstift. Jag har ett annat likadant stift som är hallontonat och jag tycker att de är perfekta till sommaren; för att de finns i klara och roliga färger, känns lätta och sköna på läpparna och deras skimmer är så snyggt till sin solbruna hud!




Men som sagt, hösten har flyttat in i mitt sinne vilket innebär att jag mest är sugen på att ha mörka läppar. Just nu är jag på jakt efter ett vinrött läppstift! Tips uppskattas :D

Kommentarer
Postat av: Emma P

du är väldigt fin i båda två... Har det blivit några mörka läppar nu till hösten?:)

2010-09-26 @ 12:18:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack tack. Det kan du haja att det har blivit! Jag har köpt på mig en bra bunt mörka stift som jag försöker få att funka... men det är svårt att vänja sig vid mörka läppar tycker jag.

2010-09-26 @ 14:58:22
URL: http://plutodrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0